Slaný chlebíček se sušenými rajčaty a černými olivami

18. března 2011 v 18:30 | Martina |  Slané pečení





Slaný "chlebíček" se sušenými rajčaty a černými olivami

čas na přípravu 30 - 40 min
pečení 45 min


suroviny :
30 g sušených rajčat
asi 20 vypeckovaných černých oliv
150 g hladké mouky (část obyčejné mouky můžete nahradit žitnou, celozrnnou atd. )
mléko dle potřeby
1 sáček prášku do pečiva
3 vajíčka
1 dl olivového oleje
2 vrchovaté polévkové lžíce crème fraîche nebo zakysané smetany
50 g strouhaného parmazánu
hrst lístků bazalky nebo lžička sušené
sůl, pepř

dle vaší chuti a fantazie můžete přidat hrst slunečnicových nebo dýňových semínek, vyloupaných slaných pistácií nebo nasekaných mandlí.

Nejdříve si uděláme tekutou část. Do velké mísy dáme vajíčka, přidáme olivový olej, crème fraîche a pořádně našleháme metličkou. Přidáme nakrájená sušená rajčata, která nám během přípravy dalších ingrediencí trochu nasáknou a změknou.

V druhé míse smícháme mouku, prášek do pečiva, špetku soli a pepře, vypeckované černé olivy (můžete je nakrájet na menší kousky), parmazán, sušenou nebo nakrájenou čerstvou bazalku (ta je samozřejmě lepší a aromatičtější) a semínka dle své volby.

Do mísy s moukou nalejeme tekutou směs a vařečkou dobře promícháme až vznikne jednolité těsto. Pokud se nám zdá těsto suché, přidáme zakysanou smetanu nebo trochu mléka, v opačném případě mouku. Těsto by mělo být pěkně vláčné. viz první foto

Těsto dáme do formy na biskupský chlebíček a rovnoměrně ho rozprostřeme. Můžeme ještě lehce pokropit povrch těsta olivovým olejem.

Pečeme v předehřáté troubě na 175o C asi 30 min. Potom vršek přikryjeme alobalem a pečeme ještě dalších 15 min.
Doba pečení se může trochu prodloužit. Zkuste špejlí, jestli už je hotovo nebo podle potřeby ještě pár minut přidejte.

Necháme vychladnout a můžeme podávat jako aperitiv nakrájené na menší kousky. Tento chlebík se dá hodně obměňovat a záleží jen na vaší momentální náladě a fantazii co tam dáte. Kdo má se rád stravuje zdravě, může část mouky nahradit např. namletými lněnými semínky pro zvýšení "zdravosti" :) Přidáte tím mimo jiné rozpustnou i nerozpustnou vlákninu a také OMEGA 3 !

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama